Check1-3 dagars leveransCheckEnhetsfrakt 49:-Check14 dagars returrätt

LEVERANSVILLKOR

Leveranstid

Paket levereras endast inom Sverige och levereras normalt nästa vardag till mottagarens hämtställe men kan dröja upp till tre vardagar, dessa tider gäller förutsatt att Posten håller sina lovade leveranstider. Se leveranstider på posten.se/logistik. Till vissa orter samt skärgård förlängs leveranstiden.

Generellt så kan man säga att leveranstiden till mottagare som finns inom postnummer som börjar på 10-82 är påföljande vardag och 1-3 arbetsdagar till mottagare som finns inom postnummer som börjar på 82-98. Undantaget är orter som ligger avsides.

Med blixtsnabb leverans menas 1-3 arbetsdagar. 

Fraktkostnader

Vi tillämpar enhetsfrakt på 49:- per försändelse. Inklusive moms.

Orderbekräftelse

När vi mottagit och bekräftat din beställning skickar vi snarast en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta Kalas Kompaniet snarast på telefon 08-756 10 09 om du undrar över något.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kan det vara svårt då din vara packas och levereras så snart betalning mottagits. Kontakta oss med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig!

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe om det inte får plats i din brevlåda. Vi skickar alla våra paket med Posten. Ange ditt mobiltelefonnummer i kassan så får du automatiskt ett SMS skickat till dig när paketet har kommit fram till ditt närmaste utlämningsställe. Om brevbäraren anser att paketet inte får plats i din brevlåda hamnar det hos ditt postombud.
Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. 
Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.

Hämta ditt paket i butiken

I kassan kan du välja att hämta ditt paket i buitken helt fraktfritt, då brukar du alltid kunna hämta paketet samma dag. Butiken ligger i Täby Centrum, Storgatan 309, 183 34 i Täby.

Ditt paket ligger kvar i butiken i 30 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till e-butiken. Har du betalat din order men inte hämtat ut den sparar vi den i 3 månader.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Vid försening av leverans från butiken kontaktar vi dig inom 24 timmar och du har då möjlighet att häva köpet. Om utlämnandet dröjer från Posten ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta oss på telefon 08-756 10 09. 

Transportskador

Om en vara ifrån kalaskompaniet.se skadas i transport har kunden rätt att reklamera varan till oss enligt Konsumentköplagen, detta skall anmälas inom skälig tid. 

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på kalaskompaniet.se. Genom att beställa varor på kalaskompaniet.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18 år för att få handla på kalaskompaniet.se.

 

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. 
Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

 

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 300 SEK inklusive moms. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

 

Priser

Alla priser på kalaskompaniet.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en leverans och serviceavgift på alla beställningar.

 

Kortbetalning – Smidigt och säkert

Du kan alltid betala med Visa och Mastercard. Dina pengar dras direkt från ditt konto. Kalas Kompaniet förbehåller sig rätten att kontrollera kortets giltighet och att köpesumman finns tillgänglig för debitering. Kalas Kompaniet förbehåller sig också rätten att neka köp.

Man kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande Visa och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift.

Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner DIBS för att garantera snabb och säker betalning. Så här går det till:

  1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till DIBSs säkra betalningsserver.
  2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
  3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
  4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
  5. När varorna skickas, dras pengarna från ditt konto och den reserverade summan överförs via DIBS till Kalas Kompaniet AB.

DIBS som hanterar kortuppgifterna uppfyller kraven för PCI-DSS.

Läs mer om DIBS här.

 

Klarna FakturaKlarna Faktura - betala om 14 dagar

Väljer du faktura får du hem fakturan tillsammans med dina beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer inte någon faktura-avgift. Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB.

Läs mer om Klarna Faktura här

 

Klarna DelbetalningKlarna Delbetalning

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna AB sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Följande alternativ finns för delbetalning:

  • 3 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 95 kr)
  • 6 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 295 kr)
  • 12 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)
  • 24 månader, Konto 19,9% årsränta (betala 1/24 av totalbeloppet eller minst 50 kr i månaden)
  • 36 månader med 9,95 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)

Läs mer om Klarna Konto här.

 

Handelsbanken Faktura

betala om 14 dagar

Väljer du faktura får du hem fakturan tillsammans med dina beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum.

En aviavgift på 29 kr tillkommer vid handelasbanken faktura.

 

Handelsbanken Delbetalning

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Handelsbanken Finans AB sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden.

Årsavgift: 0kr
Maximalt kreditbelopp: 80 000kr

Följande alternativ finns för delbetalning:

  Aviavgift Uppläggningsavgift Ränta Serviceavgift
Köp nu - betala nästa månad 25kr 0kr 0% 0%
3 månader 25kr 45kr 0% 0%
6 månader 25kr 195kr 0% 0,5%
12 månader 25kr 295kr 0% 1.0%
24 månader 25kr 295kr 9,95% 0%
36 månader 25kr 295kr 9,95% 0%

Läs mer om Handelsbanken Delbetalning här

 

SÄKERHET OCH SEKRETESS

Säkerhet/Säkra betalningar

 

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på kalaskompaniet.se samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Säkerheten är en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Kalas Kompaniet. Observera att du måste ha målsmans tillstånd för att handla på kalaskompaniet.se om du är under 18 år!

Äganderätt

Alla varor förblir Kalas Kompaniets egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda.
Kalas Kompaniet förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter skyddas av personuppgiftslagen. Denna lag bygger på EU-direktiv från 1995 och avser att öka skyddet för privatpersoners personliga integritet med hänsyn till det ökade antalet register och sammanställningar som lagras elektroniskt.
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får ta del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av Kalas Kompaniet i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. I detta syfte har vi också behov av att kunna föra över dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Informationen som samlas för att kunden ska kunna genomföra ett köp används endast för detta ändamål och kommer inte att spridas till någon utomstående, förutom i samband med att din beställning behandlas.

Leveransadress och leveransvillkor är information som endast vår fraktpartner och våra leverantörer får ta del av. I praktiken innebär det att alltså denna typ av information ligger utanför vår direkta kontroll.

Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta får du ändra uppgifterna samt även välja att ta bort dem.

BYTES OCH RETURRÄTT

 

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan, plombering om sådan finns ej är bruten och att den returneras i oskadat skick. Förpackning ska inte vara bruten eller skadad om det inte är försvarligt med hänsyn till vad som krävs för att undersöka eller pröva varan utan att den förstörs.

Har du beställt och valt leveranssätt "hämta i butik" så gäller 14 dagars retur och bytesrätt från den dagen då paketet är packat och redo att hämtas i butiken.

Peruker, strumpbyxor, kosmetik och smink kan ej provas.

Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör.

Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning.

 

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur. Kontakta oss innan du skickar tillbaka paketet hos posten så skickar vi ut en retursedel som du får på din mail till en kostnad av 49 kr.

 

Kalas Kompaniet åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via kalaskompaniet.se. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

 

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från kalaskompaniet.se har du därför enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför

affärslokal rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela Kalas Kompaniet detta, 08-756 10 09.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
  • ordernummer
  • fakturanummer
  • titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

 

Om varan vid retur är använd mer än nödvändigt och returneras i förändrat skick görs ett värdeminskningsavdrag på beloppet.

 

Konsumentverkets ångerblankett.

 

Reklamation

Har en vara förstörts och detta beror på ett produktionsfel har du rätt att reklamera din vara. Detta ska ske inom skälig tid enligt Konsumentköplagen vilket är inom 2 månader. Reklamattionsrätten sträcker sig över tre år från köptillfället. Hör av dig till oss på kundservice@kalaskompaniet.se så kommer vi överens om hur vi löser detta. Vi vill att du ska bli nöjd med de varor som du köpt av oss.

 

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto omgående från den dag då vi erhållit den returnerade varan. Observera att fraktkostnaden för försändelsen ej återbetalas. Även en returfrakt på 49:- tillkommer.

Återbetalning vid ångerrätt gäller 14 dagar från mottaget meddelande.

 

Vid reklamation återbatalas varans pris, frakt och returfrakt samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

 

Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo.

 

Reservationer

Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. 

Det kan hända att lagersaldo är felaktigt och att vissa varor därför inte finns. Du har då möjlighet att häva ditt köp. 

Kalas Kompaniet förbehåller sig för prisfel som är uppenbart felaktiga.

 

Force Majeure

Kalas Kompaniet är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utretts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal

Kalas Kompaniet följer Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Läs mer här.

 

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Kalas Kompaniet att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer!

Företagsuppgifter

Företagsinformation

Kalaskompaniet AB, Storgatan 309, 183 34 täby. Telefon: 08-756 10 09, e-post: info@kalaskompaniet.se. Organisationsnummer: 556586-6398.

 

Stäng